Vanliga frågor & svar – Hov och Tass

Har du frågor? Här hittar du svaren på de vanligaste funderingarna kring våra produkter, beställningar och leveranser. Vi vill göra din upplevelse hos Hov och Tass så smidig som möjligt. Om du inte hittar svaret på din fråga är du alltid välkommen att kontakta oss!

För din hund

Rätt utrustning för en trygg och aktiv vardag

Att välja rätt tillbehör för din hund gör stor skillnad i både komfort och säkerhet. Hos Hov och Tass hittar du noggrant utvalda produkter som är anpassade för hundens behov – från selar och koppel till leksaker och vårdprodukter.

För din häst

Kvalitetsprodukter för hästens välmående

Vi vet hur viktigt det är med hållbar och funktionell utrustning för din häst. Därför erbjuder vi noggrant utvalda produkter som kombinerar komfort och kvalitet – perfekt för både träning och vardag.

Vanliga frågor

Hur lång är leveranstiden?

Normalt skickas din order inom 3-5 arbetsdagar. Leveranstiden beror på fraktbolaget och din ort.

Vad kostar frakten?

Fraktkostnaden beror på vikt och storlek på din order. Fri frakt erbjuds vid köp över 599 kr.

Hur gör jag en retur?

Du har 14 dagars ångerrätt. Produkten måste vara i originalskick och returen bekostas av kunden. Kontakta oss innan du skickar tillbaka varan

Vad gör jag om min vara är skadad vid leverans?

Kontakta oss inom 7 dagar och skicka bilder på skadan så hjälper vi dig med en reklamation.

Kan jag ändra eller avbryta min beställning efter att den är lagd?

Kontakta oss så snart som möjligt. Om ordern redan är behandlad kan vi tyvärr inte göra några ändringar.Får jag en orderbekräftelse?– Ja, en orderbekräftelse skickas automatiskt till din e-post direkt efter köp.

Hur vet jag att min order har skickats?

När din beställning skickas får du en leveransbekräftelse via e-post med eventuell spårningsinformation.

Kan jag hämta min beställning själv?

Hästprodukter hämtas på plats enligt överenskommelse, men andra produkter skickas direkt till dig.